سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469353

  بازدید امروز : 37

  بازدید دیروز : 25

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش سه گونه است: کتابی گویا و سنّتی دیرینه و«نمی دانم»[=اقراربه نادانی] . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: ::: یکشنبه 93/6/30::: ساعت 4:29 عصر

دفاع مقدس از آن جهت دفاع مقدس نام گرفت که دفاع از آبرو و حیثیت اسلام بودو آبرو و حیثیت اسلام بسیار مقدس است.(حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه بخش مزایجان)

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به محضر تمام ایثارگران میهن اسلامی تبریک گفته و یاد و خاطره شهیدان والامقام و امام شهیدان را گرامی میداریم و به روح بلند و ملکوتی آنها درود می فرستیم.

از دفاع مقدس  و آن حال و هوا و بچه بسیجی ها و رشادتها و ایثار و فداکاریها و...حرف زدن کار خیلی سختی هست .مگر خودت توی آن حال و هوا بوده باشی و درک کرده باشی تا برات باور کردنی باشه . هرچه فکر کردم در برابر این همه عظمت چیزی نداشتم بگویم. ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 93/6/29::: ساعت 7:3 صبح

بنام خدا  

 جمعه 28/شهریور 1393 شمسی 

اذان ظهر

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

23 ذیقعده 1435 قمری

19 سپتامبر 2014 میلادی

12:49

رضا رحیمی

حسن بذرافشان

کاظم

بذر افشان

89

حجه الاسلام میرشکاری

 

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به تقوی از دیدگاه قرآن پرداختند وبا بیان آیه 110سوره بقره (نماز اقامه کنید و زکات بدهیدوآنچه می توانید از خیر برای خودتان پیش بفرستید آنها را نزد خدا می یابید.)گفتند:اقامه نماز و پرداخت زکات از برترین خیرات است و خداوند در این آیه از نماز و زکات بصورت ویژه نام برده و سپس می گوید خیرات بفرستید. نباید گناهان کوچک را نادیده بگیریم مرتکب شویم وقتی گناه کوچک انجام شدقلب پر از گناه می شودو فرصت و مجال هدایت را به انسان نمی دهد. همین گناهان کوچک ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 93/6/22::: ساعت 8:23 صبح

بنام خدا 

هشتادو هشتمین نمازجمعه بخش مزایجان

 در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به تقوی از دیدگاه قرآن پرداختند وبا بیان آیه سوم سوره طلاق (خداوند روزی می دهد از جایی که فکرش را نمی کنید و هر کس بر خدا توکل کند خداوند اورا کافی است)کفتند:ثمره تقوی توکل بر خداست و وقتی به خدا توکل میکنیم پشتوانه ای عظم و مورد اطمینان داریم و جای نگرانی نیست.تقوا مراتب و مراحلی دارد که مرحله اول آن ترک محرمات و عمل به واجبات و مرحله دوم آن پرداختن به مستحبات و پرهیز از مکروهات است . امام علی ع می فرمایند:انسان با تقوا کسی است که از گناه پرهیز کند. رسول اکرم ص فرمودند:عمل کن به واجبات الهی تا با تقوا ترین مردم باشی . در این خصوص ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/6/14::: ساعت 6:12 عصر

بنام خدا

 جمعه چهاردهم شهریور ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، نهم ذیقعده هزارو چهار صد و سی و پنج و پنجم سپتامبر دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و چهار دقیقه .هوا نسبت به هفته های قبل کمی گرمتر ،مصلای نماز جمعه مملو از نمازگزاران، حاج سبز علی حسامپور مجری، مجید آقای حسینی قاری ،  آقاسهراب غلامی موذن و هشتادو هفتمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری  امام جمعه بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به تقوی از دیدگاه قرآن پرداختند و باتوجه به قرار داشتن در آستانه میلاد با سعادت امام رئوف حضرت رضا ع ,به توضیح و تفسیر ایه 7 سوره حجرات که میفرماید خداوند ایمان را محبوب شما و فسق و فجور را منفورتان قرار داده است ،پرداختند و گفتند در روایت است که از امام محمد باقر ع پرسیدند آیا محبتی که به شما اهل بیت داریم غیر از ایمان است ؟امام ع فرمودند:آیا ایمان چیزی غیر از محبت اهل بیت است آیا در دین غیر از حب و بغض هست؟محبت برای خدا و بغض برای خدا.حب و بغضی که انسان نسبت به افراد و مسائل اطراف خود دارد اگر برای خدا باشد جزء ایمان اوست.محبت اهل بیت س.ع اساس ایمان است.امام باقر ع به آیه 7 حجرات استناد کردند و گفتندیکی از نعمتهای ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 93/6/8::: ساعت 5:53 عصر

بنام خدا 

 جمعه هفتم شهریور ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، دوم ذیقعده هزارو چهار صد و سی و پنج و بیست و نهم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و شش دقیقه .هوا کاملا خنک ،مصلای نماز جمعه مملو از نمازگزاران، حاج کریم مهری مجری، سعید آقای برزگر قاری ، مجید آقای حسینی موذن و هشتادو ششمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری  امام جمعه بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به توضیح و تفسیر آیه 13 سوره مبارکه مریم پرداختندو گفتند:حضرت یحیی ع تقوا پیشه بود.در این ایه به موضوع زکات اشاره شده است .زکات به معنای عام مانند محبت،احترام به پدر و مادر،پاکی در همه زمینه ها،پاکی مال و...یکی از افتخاراتی که شامل حضرت یحیی ع شد این بود که اهل زکات بود.زکات دادن باعث تقوی و تقوی نیز باعث اهل زکات شدن می شود.فلسفه زکات تشکر از رازق و خالق است وخداوند برای زکات دهندگان مقام بالایی در نظر گرفته است .و با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات در منطقه نمازگزاران را به پرداخت زکات توصیه کرده و گفتند با پرداخت زکات درهای رحمت الهی را به روی خود و دیگران بگشاییدو برخی احکام زکات را بیان کردند.فرا رسیدن دهه کرامت ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: یکشنبه 93/6/2::: ساعت 6:52 صبح

هفته دولت بر دولتمردان خدوم  و مخلص مبارک

شهید محمد علی رجایی: مردم ما از کمبود ها و کسریها گله ندارند، آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس!
آن چه  که موجب تسلی است این است که کار برای خداست و چیزی که برای خداست محفوظ است.
 شما باید هر وقت من را می بینید، بپرسید چه می کنی؟ وحتی سر من فریاد بکشید؛ البته فریادی برادرانه و همچون اعضای یک خانواده که برای مستضعفان چه کرده ای؟

امام خامنه ای :این مناسبت هفته دولت ما یکی از تصادف‏های پرمعناست. هفته دولت این کشور یادبود شهادت دو شخصیت دولتی برجسته است... در کشور ما هفته دولت، هفته ولادت دولت نیست. جاهای دیگر اگر بخواهند، چنین روزی و چنین مناسبتی بگذارند، قاعدتا ولادت دولت، یا مثلاً کار برجسته‏ای که دولت انجام داده، این را به عنوان هفته دولت معین می‏کنند، اما ما آمدیم و هفته دولتمان را یادبود شهادت قراردادیم. این چیز خیلی پرمعنا و مهمی است؛ این معنایش آن است که راه ما را، همین خصوصیات است.
* ذخیره معنوی شما (دولتمردان) یکی توکل به خداست و یکی اعتماد به این مردم مؤمن و صادق، فداکار، علاقه‏مند به مسئولان، علاقه‏مند به اسلام و علاقه‏مند و قدردان نظام جمهوری اسلامی که هرجا از طرف مسئولان نظام از این مردم کمکی خواسته شد، آنچه در اختیارشان بوده در اختیار ما قرار دادند و حجت را بر ما تمام کردند.
 فلسفه وجودی همه مسئولان خدمت به مردم است.
تبعیت از ولایت و عشق خدمت به مردم ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر


توصیه های مقام معظّم رهبری به دولت‌ها در هفته دولت
ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/31::: ساعت 10:59 عصر

امروز جمعه سی و یکم مردادماه هزار و سیصد و نود و سه هجری شمسی برابر بود با بیست و پنجم شوال هزار و چهارصدو سی و پنج هجری قمری سالروز شهادت رییس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق ع .

به همین مناسبت برنامه ای از سوی ستاد نماز جمعه بخش مزایجان تنظیم شد که طی آن دیشب  درمسجد امام حسن مجتبی ع و امشب در مسجد جامع بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم سخنرانی و عزاداری برگزار شد. در این دو مراسم حجه الاسلام شاهسوند امام جماعت مسجد صاحب الزمان سخنرانی کردند و به بیان فضیلتها و برخی احادیث حضرت امام جعفر صادق ع پرداختند و مداحان مداحی و نوحه خوانی کردند . همچنین به همین مناسبت امروز  نیز بعد از اقامه نماز جمعه و قبل از اقامه نماز عصر مراسم عزاداری و نوحه خوانی در مصلای نماز جمعه برگزار شد.این برنامه ها با استقبال خوب پیروان و ارادتمندان آن حضرت در شهر مزایجان همراه بود.

 


 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/31::: ساعت 5:15 عصر

بنام خدا ی خوب و مهربان       سلام خدا قوت. وقت بخیر

امروز جمعه سی و یکم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، بیست و پنجم شوال هزارو چهار صد و سی و پنج و بیست و دوم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و هشت دقیقه .هوا خنک بطوری که میشد گذر از نیمه تابستان را احساس کرد.و مصلای نماز جمعه پر بود از نمازگزاران. آقا رضا رحیمی مجری و علی اکبر عطاری قاری بود و حاج عطا اسلامی هم اذان گفت و هشتادو پنجمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام جعفر زاده  امام جمعه موقت بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی سالروز شهادت رییس مذهب جعفری  امام جعفر صادق ع را به پیشگاه ولی عصر عج و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای و همه نمازکزاران تسلیت گفتند و گفتند:خداوند به ما توفیق پیروی از دستورات نورانی امام صادق ع عنایت فرماید. همه ائمه معصومین ع بعد از حضرت رسول ص راه ایشان را ادامه دادندو خون خود را در این راه فدا کردند .ما معتقدیم که هیچ یک از ائمه ع به مرگ طبیعی از بین نرفته اند بلکه همه آنها به طریقی یا به زهر جفا یا شمشیر توسط دشمنان اسلام به شهادت رسیده اند .تاریخ پر فراز و نشیب اسلام نشان می دهد که ائمه ع همیشه با ظالمان و دشمنان دین مبارزه میکرده اند.دوران امامت امام صادق ع به علت وجود اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس فرصت مناسبی برای فعالیت آن حضرت فراهم شد ایشان آن فرصت را مغتنم ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/24::: ساعت 5:10 عصر

بنام خدا 

سلام خدا قوت. وقت بخیر

جمعه بیست و چهارم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، هجدهم شوال هزارو چهار صد و سی و پنج و پانزدهم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و نه دقیقه .هوا خنک بطوری که میشد گذر از نیمه تابستان را احساس کرد.و مصلای نماز جمعه پر بود از نمازگزاران. آقا رضا رحیمی مجری و سعید اقا برزگر قاری بود و آقا رسول الله یاری هم اذان گفت و هشتادوچهارمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

ابتدا نماز گزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند وبه موضوع تقوا از دیدگاه قرآن پرداخته گفتند :خداوند در سوره فرقان یکی از ویژگی بندگان خود را خوف از خدا میداند .بندگان خدا وعده های عذاب الهی را جدی میگیرند و از مقام خدا خوف دارند .ترس از خدا اهرمی درونی است که انسان را از ارتکاب گناه باز می دارد. رسول اکرم (ص) فرموده اند انسان با ایمان بین خوف و رجاء قرار دارد و همیشه از مقام خدا ترسان و به فضل خداوند امیدوار است .ایشان همچنین آیات 40 و 41 سوره نازعات را بیان کردند و گفتند :کسانی که از مقام خداوند می ترسند نفس خود را از هوا و هوس باز میدارند ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/17::: ساعت 5:4 عصر

بنام خدا ی خوب و مهربان  /   سلام خدا قوت. وقت بخیر

 جمعه هفدهم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، یازدهم شوال هزارو چهار صد و سی و پنج و هشتم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت سیزده  .هوا آفتابی با گرمای بی سابقه در مزایجان.و مصلای نماز جمعه مالامال از نمازگزاران. آقا محسن روشن مجری بود و آقا علی اکبر عطاری قاری بود و علی آقای خان محمدی    هم اذان گفت و هشتادوسومین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

ابتدا نماز گزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند و با بیان آیه 13 حجرات گفتند: گرامی ترین مردم نزد خدا با تقوا ترین آنها است . در این ایه دو نکته و مطلب مهم وجود دارد یکی معرفی معیار بهترین مردم و دیگری معیار نزد خداوندمتعال است و این نشان می دهد که تقوی اصل و موضوع مهمی است که باید در باره آن بگوییم و بشنویم و بخوانیم و بدانیم و عمل کنیم . امام علی ع میفرمایند : همراه با جماعت مسلمانان باشید زیرا دست خدا با جماعت ،این امام بزرگوار یکی از راههای کسب تقوی را همراه بودن با جماعت دانسته اند که یکی از مصادیق همراهی با جماعت شرکت در عبادات جمعی مثل نماز جمعه است .ایشان ضمن تشکر از حضور پرشور نمازگزاران با توجه به ادامه مطلب...

 
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک