سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469328

  بازدید امروز : 12

  بازدید دیروز : 25

" منبری در فضای مجازی "

 
به یقین بدانید که خدا بنده‏اش را هر چند چاره‏اندیشى‏اش نیرومند بود و جستجویش به نهایت و قوى در ترفند بیش از آنچه در ذکر حکیم براى او نگاشته مقرر نداشته ، و بنده ناتوان و اندک حیله را منع نفرماید که در پى آنچه او را مقرر است برآید ، و آن که این داند و کار بر وفق آن راند ، از همه مردم آسوده‏تر بود و سود بیشتر برد ، و آن که آن را واگذارد و بدان یقین نیارد دل مشغولى‏اش بسیار است و بیشتر از همه زیانبار ، و بسا نعمت خوار که به نعمت فریب خورد و سرانجام گرفتار گردد ، و بسا مبتلا که خدایش بیازماید تا بدو نعمتى عطا فرماید . پس اى سود خواهنده سپاس افزون کن و شتاب کمتر ، و بیش از آنچه تو را روزى است انتظار مبر [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/6/27::: ساعت 8:23 عصر

  پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خداوند، نمازجمعه را بر شما واجب کرد. هرکس آن را در حیات من یا پس از وفات من، از روی سبک شمردن، و یا انکار رها سازد، خداوند، او را پریشان می کند، و به کارش برکتنمی دهد. بدانید! نمازش پذیرفته نمی شود. بدانید! بدانید! زکاتش را قبول نمی کند. بدانید! حجش ، قبول نیست، بدانید! کارهای نیک او قبول نخواهد شد تا آنکه توبه کند و دیگر نمازجمعه را رها نکند، سبکنشمارد، و منکر نشود. (وسایل الشیعه، ج 5 ص 7) مردم بصیر و ولایت مدار بخش مزایجان هم با تاسی از فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) ، و حضور در یکصد و چهل و یکمین نماز جمعه ی بخش ، در آخرین جمعه ی شهریور ماه نود و چهار ، این نماز جمعه را هم با شور و حرارت همیشگی برگزار کردند .

خطبه اول :

حجه الاسلام جعفر زاده ، امام جمعه ی موقت بخش ، پس از توصیه ی به تقوا گفت : از خداوند بخواهیم که در فرج مولایمان آقا حجه ابن الحسن تعجیل فرماید و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) داشته باشیم . ایشان گفت : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/6/20::: ساعت 8:19 عصر

امام خامنه ای (دامت افاضاته) :ائمه ی محترم جمعه و دست اندرکاران اقامه ی نماز بیشترین نقش را در خدمت رسانی این فریضه(نمازجمعه) به مردم دارند; و همه ی این خدمات هم مشکور است . هم کارکنان و زحمتکشان و خدمتگزاران ستادهای نماز جمعه , هم ائمه ی محترم جمعه , هم مسوئولانی که در مراکز به امور نمازهای جمعه رسیدگی می کنند , همه در فیض رسانی این فریضه ی بزرگ به مردم سهیم هستند; این را باید قدر دانست . مردم هم باید نماز جمعه را قدر بدانند. نسل جوان ما تشنه ی حقیقت , فهمیدن و آگاه شدن است . نمازهای جمعه باید بتواند این تشنگی را به نحو نیکوتر به انجام برساند. باید به نیاز عمومی نسل جوان پاسخ داد. اگر با نگاه متدبرانه یی به اوضاع کشور خود و گذشته و آینده ی آرمانی آن نگاه کنیم , نقش نماز جمعه و اهمیت این فریضه را بیشتر درک خواهیم کرد. به لطف خداوند متعال یکصد و چهلمین نماز جمعه ی بخش مزایجان هم در واپسین روز های شهریور ماه نود و چهار به امامت امام جمعه ی موقت این بخش حجت الاسلام سید حسین جعفرزاده برگزار گردید .

خطبه اول :

امام جمعه ی موقت پس از توصیه ی به تقوا گفت : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 94/6/14::: ساعت 9:42 صبح

مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) :امروز به برکت انقلاب اسلامی و با هشیاری امام بزرگوارمان , نماز جمعه به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده است .

قبل از نظام اسلامی , مردم ما با معنا و حقیقت نماز جمعه آشنا نبودند; این لطف خدا بر ملت ما بود و یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می شود که ما

توانستیم این دریچه ی دلگشا به سمت معنویت و آگاهی را به روی خود باز کنیم . یکصد و سی و نهمین نماز جمعه ی بخش مزایجان ، مصادف بود با حضور "

گروه  سفیران نور حرم "  اعزامی از آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در جمع نماز گزاران جمعه ی این بخش ، و معطر و مزین شدن فضای مصلی به عطر

دل انگیز امامت و ولایت ، علی الخصوص حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) .


خطبه اول :

امام جمعه ی بخش مزایجان گفت : تقوا یعنی رعایت باید و نباید هایی که از طرف خداوند بعنوان تعالیم و دستورات دینی معرفی شده است . ایشان

همچنین گفت : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/6/6::: ساعت 3:10 عصر

خدمت به نماز جمعه , خدمت به دین و تقواست ; چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است ; همچنان که خدمت به نماز جمعه , خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است ; چون نمازجمعه یک عمل صرفا " عبادی نیست ; عملی است که در ذات و ترکیب خود , آگاهی بخش است ; هم اجتماع عظیم مسلمانان را هر هفته تشکیل می دهد و به رخ دوست و دشمن می کشد و هم به وسیله ی خطیب جمعه , اوضاع و احوال سیاسی برای آنها تشریح و تبیین می شود. حقیقتا " نماز جمعه در اسلام ترکیب عجیبی است ; از یک طرف , توصیه ی مردم به تقوا و پاکدامنی و اعراض از هواهای نفسانی است و از طرف دیگر , آگاه کردن مردم از جریانهای سیاسی و توطئه های دشمنان و نیازهای دوستان و اوضاع دنیای اسلام است . قدر این فریضه ی عظیم را باید خیلی دانست . این ها بخشی از بیانات مقام معظم رهبری ( دامت افاضاته ) در مورد اهمیت نماز جمعه بود ، در همین راستا ، مردم ولایت مدار بخش مزایجان نیز با پیروی از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب ، وبا حضور در یکصد و سی و هشتمین نماز جمعه ی این بخش ، همچون هفته های گذشته ، پر صلابت و استوار، وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

خطبه اول :

توصیه ی به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات ، رهنمود های همیشگی امام جمعه به  نمازگزاران جمعه است . ایشان به حدیثی ازپیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت که فرمودند : بیشترین چیزی که امتم را وارد بهشت می کند ، پرهیزکاری و خوش اخلاقی است . خطیب  نماز جمعه بخش مزایجان درموضوع سبک زندگی اسلامی ، در ادامه مبحث کرامت و کریمانه زیستن در هفته گذشته بیان داشت که انسان های کریم ویژگی هایی دارند از جمله : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/30::: ساعت 5:59 عصر

تشکر اولین فلسفه ی نماز ، رشد و کمال دومین فلسفه ی نماز ، انس باخدا سومین فلسفه ی نماز ، قرب خدا چهارمین فلسفه ی نماز  .

بر اساس آنچه در کتب فقهی و فتوای فقهاء آمده است خطبه های نماز جمعه باید حاوی نکاتی  باشد که بخشی  ازآن ازکتاب تحریر الوسیله امام خمینی(ره) نقل می‌شود: حمد و ستایش خداوند، توصیه به تقوی و ترک گناه، صلوات بر پیامبر اعظم (ص)، سلام بر ائمه معصومین (ع)، قرائت سوره کوتاهی از قران ، استغفار برای مؤمنین و مؤمنات ، دعا برای اسلام و مسلمین ، بیان مصالح مسلمین و مسائل روز که باعث روشنگری میشود و مسلمانان برای دین و دنیا و معیشت خود به آن نیاز دارند همچنین روشنگری در مورد توطئه های معاندین و مخالفین اسلام و مسلمین.مردم بصیر و فهیم بخش مزایجان  در آخرین جمعه ی مرداد ماه نود و چهاربا حضور د ر یکصد و سی و هفتمین نماز جمعه ی این بخش  بار دیگر با آرمانهای امام (ره)و انقلاب و رهبرفرزانه انقلاب (دامت برکاته) تجدید پیمان کرده و بر عزم خود برحفظ این آرمانها تاکیدکردند.
خطبه اول :

در این خطبه ، امام جمعه همگان را به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات سفارش کرد ودهه ی پر فیض و برکت کرامت را به همگان تبریک و تهنیت گفت و فرمود : یکی از سبکهای پیشنهادی در اسلام برای زندگی انسانها ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: یکشنبه 94/5/25::: ساعت 6:54 صبح

السلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ رسولِ اللّه ،
السلامُ علیکِ یا بنتَ ولیِّ اللّه ،
السلام علیکِ یا اُخْتَ ولیِّ اللّه ،
السلامُ علیکِ یا عمّةَ ولیِّ اللّه

صدای شادی افلاکیان از کوچه پس کوچه های مدینه به گوش می رسد. از خانه ساده و با صفای امام کاظم علیه السلام(ع) ، نوری به آسمان برخاسته است. ستاره ها نورانی تر شده اند و ماه، همچون خورشید می درخشد. صدای گریه ای سکوت آسمان ها را شکسته، انتظار عاشقانه پدری را به پایان رسانده، و بر اماممان، حضرت رضا علیه السلام همدمی بخشیده، تا زینبی دیگر برای حسینی دیگر باشد. آری، مدینه از شمیم فاطمه معصومه علیهاالسلام معطر شده است.

لقب «معصومه» را امام رضا(علیه السلام) به خواهر خود عطا فرمود:
آن حضرت در روایتى فرمود: مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى.
«هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده است».
 « مبارکی دختر »
رسول خدا صلى الله علیه و آله :
مِن یُمنِ المَرأةِ أن یَکونَ بِکرُها جارِیَةً؛
از مبارکىِ زن این است که فرزند نخست او، دختر باشد.
الجعفریّات: ص99؛ حکمت نامه کودک ص 30

هدیه تقدیم به شما
با تماس با شماره
Tel: 02537175555
در هر کجا که هستید زائر حرم ایشان شوید.


 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/23::: ساعت 3:15 عصر

نمازجمعه، از شیوه های زیبا و دلپذیر عبادت به شمار می رود که از سوی دین مبین اسلام به منظور تحقق آرمان های اجتماعی، تشریع گردیده است. نمازجمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمتها و مصلحتهای اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و همزیستی دارد . از همین رو ، مردم بصیر و ولایت مدار بخش مزایجان ، پس از استماع خطبه های نماز جمعه ، که توسط نماینده ی محترم ولی فقیه وامام جمعه ی محبوب بخش مزایجان ؛ جناب آقای حجه الاسلام میر شکاری ایراد شد ،یکصدوسی و ششمین نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه را ، در بیست و سومین روز از مرداد ماه نود و چهار ، در فضایی سرشار از صمیمیت و همدلی و در لبیک به ندای ولایت مطلقه ی فقیه، با شور و طراوت مثال زدنی برگزار کردند.

خطبه اول :

در این خطبه ، امام جمعه ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات سفارش کرد وگفت : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/16::: ساعت 3:14 عصر

 

در روزی که خداوند درهای آسمانش را سخاوتمندانه بر روی مومنان گشوده ، تا از سویی قطره قطره آب شوند واز سوی دیگر جرعه جرعه آب نوشند،و عاشقانه با محبوب خویش نجوا کنند ، یکصد و سی و پنجمین نماز پر شکوه و با صلابت نماز جمعه ، در بخش مزایجان ، با عظمت و صلابت همیشگی برگزار گردید .

خطبه اول :

امام جمعه ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات سفارش کرد وگفت : همه ی شما به سوی مرگ می روید و عین عمل خود را می بینید ، چه خوب و چه بد . زیرا ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/9::: ساعت 7:36 عصر

یکصد و سی و چهارمین نماز جمعه شهر مزایجان با حضور گرم و پرشور نمازگزاران در دومین جمعه مرداد ماه در تاریخ نهم مرداد نود و چهار در مصلای نماز جمعه برگزار گردید. 

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه بخش مزایجان پس از حمد وثنای الهی و توصیه به تقوا گفتند : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/5/2::: ساعت 3:36 عصر

یکصد وسی و سومین نماز وحدت آفرین جمعه بخش مزایجان ، با حضور گسترده نمازگزاران  در اولین جمعه مرداد ماه در تاریخ دوم مرداد نودوچهار ، در مصلی نماز جمعه برگزار گردید. 

خطبه اول : 

امام جمعه خطبه ها را با حمد و ستایش خداوند متعال آغاز کرد و با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت : ادامه مطلب...

 
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک