سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469356

  بازدید امروز : 40

  بازدید دیروز : 25

" منبری در فضای مجازی "

 
هان! مبادا کسی که نمی داند، از فرا گرفتن شرم بدارد ؛ چرا که ارزش هرانسان، چیزی است که می داند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: شنبه 95/9/27::: ساعت 11:18 صبح

بسمه تعالی

در استانه سالروز طلوع خورشید رحمت،میلاد ختمی مرتبت حضرت محمد ص و فرزند صالحش رییس مذهب جعفری حضرت امام صادق ع   دویست و ششمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه26/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی دعوت آغاز کردند و ضمن تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام ص و امام صادق ع ،حضرت محمد ص را برترین رحمت و مخلوق الهی و دریای بیکران لطف الهی دانستند که دستیابی به اعماق آن برای افراد عادی امکان پذیر نیست و فقط خداوند ،خود آن حضرت و ائمه اطهار ع به غور شخصیت آن حضرت دست می یابند.ایشان با توجه به این مناسبت به بیان گوشه هایی از شخصیت رسول اعظم ص بر اساس احادیث و روایات پرداختند و گفتند:بر اساس ایات و روایات وارده ان حضرت برترین مخلوقات بوده و در میان تمام انسانها در طول تاریخ افرینش بی نظیر است..امام علی ع فرموده اند خداوند موجودی را برتر از محمد ص نیافریده است.خداوند ابتدا پیامبر را خلق کرد و هر خوب و خیری را از نور او افرید.محمد رحمت واسعه است که این معنویت در پی طهارت و صفای باطنی که از کودکی تا اخر حیات مبارکشان داشتند نصیب ایشان شده است. .خداوند به خاطر آن وجود شریف عذاب را از مردم برداشت و فرمود تا تو در میان مردم هستی و تا زمانی که توبه می کنند عذاب را از آنها برداشتم. ایشان از ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 95/9/20::: ساعت 8:3 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال همزمان با سالروز طلوع خورشید نجات امت و اغاز امامت حضرت مهدی (عج)  ،حضور پرشور نمازگزاران بخش مزایجان  همچون هفته های گذشته گرمی بخش مصلای نماز جمعه بود و دویست و پنجمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم   در روز جمعه19/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی دعوت کردند و تبریک سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی عج در ادامه بحث سبک زندگی دینی به درک شان و منزلت آن امام غایب از نظر پرداختند و گفتند:در روایات آمده است که هر شیعه هر روز صبح با امام خود عهد می بندد و دعای عهد همین است. آنچه در وجود تمام پیامبران بوده است بطور یکجا در وجود امام زمان عج است.(آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری )در عصر غیبت آفاتی وجود دارد و رهایی از آفات و بلاهای آخرالزمان مستلزم ارتباط بیشتر با خداوند و ائمه است.ترک محرمات و انجام واجبات بیاد امام زمان بودن وتوسل به اهل بیت ع کارهایی هستند که ما زا از گزند شیاطین آخر الزمان حفظ می کنند.. شناخت امام زمان و تشخیص راه از بیراهه و خالص از ناخالص بدون توفیق الهی و لطف خداوند امکان ندارد. چون ولایتش از طرف خداست شناخت کاملش هم بدون خواست خدا نمی شود. عقل سلیم درمی یابد که نیاز به بعثت انبیاء هست و برای تبیین وحی توسط اولیاء ،به آنها هم نیاز است. ایشان در ادامه نشناختن دین،دنیا زدگی،پیمان شکنی و گناه را از ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 95/9/12::: ساعت 4:51 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال همزمان با آغاز ماه ربیع الاول ،حضور پرشور نمازگزاران بخش مزایجان  همچون هفته های گذشته گرمی بخش مصلای نماز جمعه بود و دویست و چهارمین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه12/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی دعوت کردند و پس از آرزوی قبولی عزاداریها و عرض ارادتهای دو ماه گذشته ،در ادامه بحث سبک زندگی دینی به موضوع امانتداری پرداختند و گفتند: امانتداری یعنی بازگرداندن به موقع و حفظ سلامت امانت است. در زندگی اجتماعی هر انسانی نیاز به این دارد که برای حفظ مال و وسایل یا اسرار و ... به افراد امین مراجعه کند. امانت داری نقطه مقابل خیانت است. امام علی ع فرموده اندکه اساس اسلام امانتداری و ریشه نفاق خیانت است. امانت فقط منحصر به مادیات نیست بلکه معنویات را نیز در بر میگیرد. قرآن،دین،پیامبران،اب و خاک،انفال و اموال عمومی همه از مصادیق امانت هستند .شاگرد نزد معلم،فرزند نزد پدر و مادر،اعضاء و جوارح عمر و جوانی همه امانت هستند .هر عملی از انسان سر بزند قبل از دیگران بر ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: یکشنبه 95/9/7::: ساعت 5:46 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و در سرمای استخوان سوز ناشی از اولین بارش رحمت الهی ،حضور پرشور نمازگزاران بخش مزایجان گرمی بخش مصلای نماز جمعه این بخش بود و دویست و سومین نماز جمعه بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه5/9/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و در ادامه بحث سبک زندگی دینی با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی به بیان اداب پس از زیارت پرداختند و گفتند امام صادق ع فرموده اند: امام حسین ع در نزد پروردگارش نظر می کند و می گوید اگر زائر من بداند خداوند چه برایش آماده کرده است شادیش بیشتر از بی تابیش(بواسطه رنج سفر ) خواهد بود . زائر امام حسین ع پاک از هرگناهی به خانه خود برمی گردد . زائر بعد از برگشت باید مواظب اعمال خود باشد تا دوباره پرونده خود را سیاه نکند . قبل از سفر حلالیت بطلبد و حسابرسی کند . حین سفر به فکر استفاده از فضای معنوی ایجاد شده باشد و بعد از سفر به فکر حفظ اثار آن باشد . وقتی نعمتی نصیب کسی می شود شیاطین در کمینند که آن نعمت را تباه کنند. سپس به ارزش اربعین و عدد چهل و رموز نهفته آن اشاره کرده و گفتند عدد چهل در ادیان آسمانی اهمیت خاصی دارد . بارش 40 روزه باران بر قوم نوح،سرگردانی ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: شنبه 95/8/15::: ساعت 10:55 عصر

‏‎پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان و دانشجویان بر مطالعه درس آموز اسناد لانه جاسوسى، براى دریافت آن از لینک هاى زیر استفاده فرمایید.

 

1- جلد اول؛ ط§ط¯ط§ظ…ظ‡ ظ…ط·ظ„ط¨...

 
نویسنده: ::: شنبه 95/8/8::: ساعت 7:7 صبح

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودو نهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه7/8/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و به نقل از امام سجاد ع گفتند:ای فرزند آدم تا زمانیکه خود واعظ خویش باشی و کردار خود را محاسبه کنی پیوسته در خوبی بسر می بری. و نمازگزاران را به مراقبه و محاسبه اعمال روزانه دعوت کردند. و گفتند انسان باید حسابرس خود باشد به اعمال خود فکر کند تا عاقبت بخیر شود. در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی نیز به درس عاقبت بخیری از مکتب عاشورا پرداختند و گفتند افراد ی بودند که از اول با امام حسین ع بودند ولی در شب عاشورا رفتند و افرادی بودند که مقابل امام حسین ع بودند ولی به امام پیوستند و عاقبت بخیر شدند. عاقبت بخیری آنقدر با اهمیت ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: جمعه 95/8/7::: ساعت 9:6 عصر

پیام تسلیت امام جمعه بخش مزایجان به مناسبت درگذشت سردار محمدحسینی:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

در ایام حزن و اندوه محرم خبر درگذشت فرمانده رشید و سرباز سرافراز اسلام سردار محمدعلی محمدحسینی (ره) مایه تاثر و اندوه فراوان همگان گردید، ایشان از پاسداران  فداکار و دارای سوابق درخشان در دفاع مقدس و عرصه های گوناگون انقلاب اسلامی بودند و زندگی و سیره پاک او الهام بخش پاسداران و سربازان اسلام و جوانان بزرگوار است.

اینجانب با دلی آکنده از درد و تألم ، فقدان آن عزیز را به خانواده محترم و بستگان آن فقید سعید و همه علاقه مندان به آرمانهای امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) و مردم عزیز استان فارس و شهرستان بوانات به ویژه مردم شریف و انقلابی بخش مزایجان  و به سپاه پاسداران و بسیج نیرومند ، تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و علو درجات آن سفر کرده به کوی دوست را از خدای متعال مسألت دارم و صبر و شکیبایی و پاداش نیک را برای داغدیدگان ارجمند آرزومندم.

قاسم میرشکاری امام جمعه بخش مزایجان

 95/08/07


 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: جمعه 95/8/7::: ساعت 4:34 عصر

 

خطبه اول

عِبَادَ اللهِ أُوصِیکُمْ  و نفسی بِـتَــقْـوَى اللهِ  وَالْعَمَلِ بِطاعَتِهِ وَ اجْتِنابِ مَعْصِیَتِهِ …درابتدا ،خود حقیرم و شما بندگان خوب خدا را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و انجام دستورات خداوند توصیه می‌کنم....  )  امام زین العابدین علیه‌السّلام:

«ابنَ آدمَ ، إنّکَ لا تَزالُ بخَیرٍ ما کانَ لکَ واعِظٌ مِن نَفْسِکَ ، و ما کانَتِ المُحاسَبَةُ مِن هَمِّکَ»«اى فرزند آدم ! تا زمانى که خود واعظ خویش باشى و به محاسبه کردار خویش بپردازى، پیوسته در خوبى به سر خواهى برد»تحف العقول، ص280؛ میزان الحکمه: ج3، ص79 

سبک زندگی اسلامی

 درادامه بحث سبک زندگی عرض کردیم باید از اهل بیت رسول الله الگو بگیریم و یکی بهترین مکاتب درس آموزی مکتب عاشوراست

که هفته پیش در مورد یکی از درسهای قیام امام حسین که امر به معروف و نهی از منکر است در قالب بیان موانع تحقق این دو واجب الهی عرض کردیم.

درس دیگر موضوع عاقبت بخیری می باشد که ط§ط¯ط§ظ…ظ‡ ظ…ط·ظ„ط¨...

 
نویسنده: ::: جمعه 95/7/30::: ساعت 3:54 عصر

بسمه تعالی

به یاری خداوند متعال یکصد و نودو هشتمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پرشور  نمازگزاران از سراسر بخش و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش  در روز جمعه30/7/95 برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان خطبه ها را با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی شروع کردند و گفتند برای شیعیان رسیدن به درجه و جایگاه ائمه مهم است و این کار شدنی است و راه آن ترس از خدا و مراقبت از اعمال است. شخصی از امام صادق ع پرسید آیا شیعیان شما هم درجه شما هستند؟ آن حضرت فرمود آری زمانیکه از خدا بترسند و مراقب اعمالشان باشند.

در ادامه به بیان سبک زندگی اسلامی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و گفتند کنترل رفتار و اعمال افراد در جامعه بر دو گونه است. برخی افراد خود مراقب اعمالشان هستند و رفتار خود را کنترل میکنند و این خود کنترلی است. اما بعضی مواقع فرد اسیر هوسها می شود و نمی تواند خود را کنترل کند و دیگران باید مواظب او بوده و به او تذکر دهند که این دیگر کنترلی است و در مکتب ما به امر به معروف ونهی از منکر از آن یاد می شود و بسیار مورد توجه و سفارش است. امام حسین ع هم فرمود من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. گاهی این فریضه مهم بنا به دلایلی اجرا نمی شود که میتوان به ترس و طمع  و حب و بغض اشاره کرد . انسانی که از به خطر افتادن موقعیت، ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: جمعه 95/7/30::: ساعت 3:14 عصر

عِبَادَ اللهِ أُوصِیکُمْ  و نفسی بِـتَــقْـوَى اللهِ  وَالْعَمَلِ بِطاعَتِهِ وَ اجْتِنابِ مَعْصِیَتِهِ …درابتدا ،خود حقیرم و شما بندگان خوب خدا را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و انجام دستورات خداوند توصیه می‌کنم....  )  جایگاه شیعیان اهل بیت(ع)

عَنْ أبی بَصیر عَنِ الصّادق(ع):
قالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِداکَ أَشیعَتُکُمْ مَعَکُمْ؟
گفتم فدایت شوم شیعیان شما هم درجه شـما هـستنـد؟ ادامه مطلب...
 
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک