سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469334

  بازدید امروز : 18

  بازدید دیروز : 25

" منبری در فضای مجازی "

 
هرکه از سخن چین پیروی کند، دوست را ازدست می دهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/29::: ساعت 7:6 عصر

به لطف ایزدمنان یکصدوپانزدهمین وآخرین نمازجمعه بخش مزایجان درسال نودوسه ،به امامت حجه الاسلام میرشکاری،درروزجمعه بیست ونهم اسفند ماه ،دریک روزبارانی وباحضور گرم وپرشوروهمیشگی نمازگزاران بخش ، برگزارگردید.

خطبه اول:

امام جمعه همگان رابه تقوای الهی دعوت کرد وباذکرحدیثی ازپیامبرگرامی اسلام(ص) فرمودکه:انسان دردنیامیهمان است وآنچه دردنیادردست اوست امانت است وضرورت دارد به دنیابه این دید بنگریم.ودرادامه ی مباحث سبک زندگی ایرانی ،اسلامی به تشریح موضوع میهمان نوازی پرداخت وگفت : پیامبراکرم(ص) میفرماید:خیرازامت من زایل نمیشودتاوقتی که امت من این نکات رارعایت کنند: ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/29::: ساعت 12:0 صبح

پیام نوروزی امام جمعه بخش مزایجان
بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال

ای آنکه به تدبیر تو گردد ایام             ای دیده و دل از تو دگرگون مدام

ای آنکه به دست توست احوال جهان     حکمی بنماکه گردد ایام به کام

هیچ نوروزی نیست مگر اینکه ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/22::: ساعت 5:34 عصر

به یاری خداوند متعال یکصد و چهاردهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پر شور نمازگزاران از سراسر بخش در روز جمعه بیست و دوم اسفند ماه نود و سه در مصلای نماز جمعه و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محبوب بخش برگزار شد .خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و به نقل از امام صادق ع فرمودند:هرکس تقوای خدا را مد نظر داشته باشد مردم از او حساب میبرند(خداوند ابهتی در او ایجاد میکندکه دیگران از او حساب میبرند)هر کس خدا را اطاعت کند آفریده های خدا مطیع او میشوند .اگر کسی مطیع پروردگار شد باکی از خشم مخلوقات ندارد و هر کس خالق را به خشم آورد یقین بداند که به خشم مخلوق گرفتار میشود .

سپس در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی به اخلاق و رفتار پسندیده ی سلام کردن پرداختند و گفتند:سلام سلامتی و برکت می آورد در اهمیت سلام و جواب سلام روایات بسیاری آمده است .وقتی بخواهند مردم را از برخی کارها منع و به برخی کارها تشویق کنند میگویند به برخی افراد سلام نکنید یا به برخی افراد سلام کنید 

حضرت زهرا س در مصیبتی که بر ایشان رفت از این وسیله استفاده کردند .اگر کسی به حضرت زهرا سلام کرد و آن حضرت جواب نداد (با انکه معصوم است و می داند جواب سلام مسلمان واجب است )معلوم است که آن فرد مسلمان نیست.

پیامبر اکرم ص فرموده اند :بر ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/15::: ساعت 4:7 عصر

به یاری خداوند متعال یکصدوسیزدهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پر شور نمازگزاران از سراسر بخش و همچنین حضور مسئولین شهرستان و بخش در روز جمعه پانزدهم اسفند ماه نود و سه در مصلای نماز جمعه و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محبوب بخش برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.تقوایی که در نتیجه توکل بر خدا باشد. ایشان گفتند :رسول اکرم ص فرموده اند: هرکسی دوست دارد جزء باتقواترین افراد باشد بر خداوند توکل کند.در ادامه به مناسبت  ایام فاطمیه زنان نمازگزار را به الگوگیری از این بانوی نمونه اسلام برای حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی توصیه کردند و مهمترین ویژگی آن حضرت را یاری شوهر در اجرای فرامین الهی برشمردند . سپس در بحث سبک زندگی هفته های گذشته به علل,آثار و راههای درمان عیب جویی پرداختند . ایشان داشتن سوءظن به دیگران,حسادت به هم نوعان,کوته بینی و تنگ نظری ,دنی و پست فطرت بودن را از انگیزه های عیب جویی ,و از دست دادن جایگاه اجتماعی ,فاش شدن ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/8::: ساعت 8:51 عصر

بسمه تعالی

امروز جمعه 8/اسفند1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

    8 جمادی الاول 1436 قمری

27فوریه 2015 میلادی

12:08

ابری .بارش پراکنده

محسن روشن

محسن روشن

کریم مهری

112

حجه الاسلام میرشکاری


















خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و به نقل از امیر المومنین گفتند اگر اسمانها و زمین راه را بر بنده ای ببندند و او تقوا پیشه کندما از جایی که فکرش را نمیکند برای او گشایشی ایجاد می کنیم.سپس به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداختند و عیب جویی را یکی از رذایل اخلاقی دانستند که ریشه در بسیاری از مفاسد اجتماعی دارد.عیبی که اگر فرد یا جامعه ای گرفتارش شود به فساد کشیده می شود .ایشان به نقل از نبی اکرم ص گفتند:برای آدمی همین عیب بس که سه خصلت داشته باشد 1-عیبهای مردم را ببیند و عیب خود را نبیند.2-چیزی که خودش گرفتار آن است را برای مردم شرم آور بداند 3-همنشین خود را با گفتار و کردار بیهوده بیازارد. بدترین مردم کسانی هستند که به دنبال عیب دیگران هستند و از عیب خود غافلند . امام باقر ع فرموده اند:عیب آدمی همین بس که عیب خود را نبیند.و با استناد به روایات گفتند:احمق ترین مردم کسانی هستند که عیب جو هستند.عیب جو پست ترین انسانهاست.از معاشرت با کسی که در پی عیوب دیگران هست بپرهیزید زیرا ممکن است شما هم ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: سه شنبه 93/11/7::: ساعت 1:47 عصر

احکام و آداب عقیقه

در دین مبین اسلام تولد فرزند دارای احکامی است که بعضی واجب و برخی مستحب می باشد. عمل به این احکام در زمینه سازی برای سلامت و تربیت معنوی فرزند نقش بسزایی دارد. موارد ذیل، بعضی از این احکام مستحب است:

مستحب است کودک را پس از تولد در صورتی که ضرری متوجه او نشود، بشویند و نیز در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه بگویند و کام او را با آب فرات و تربت سید الشهداء علیه السلام بردارند و برای او نام نیک انتخاب کنند که این از حقوق فرزند بر پدر می باشد، و بهترین اسمها اسمی است که متضمّن معنای عبودیّت برای خداوند تعالی باشد، مثل: عبدالله، عبدالرحمن، عبدالرحیم و... و پس از آن اسماء انبیاء و ائمه علیهم السلام و از همه اسمها بهتر «محمد» است.

[و برای دختر نیز مستحب است نامی مناسب و دارای معنای خوب، مثل: فاطمه، زهراء، زینب، خدیجه و... انتخاب کنند.] و از دیگر مستحبّات آن است که پس از ولادت طفل، ولیمه بدهند.

یکی از مستحبات مؤکّد آن است که برای طفل عقیقه کنند. کسانی که قدرت مالی ندارند، هر گاه توانستند آن را انجام دهند و اگر هیچ گاه نتوانستند عقیقه کنند، اشکالی ندارد. و در استحباب عقیقه فرقی بین فرزند پسر و دختر و نوزاد اول و دوم و غیره نیست.

در ارزش و اهمیت این عمل مستحب، همین بس ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 93/11/4::: ساعت 1:48 عصر

آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری در پیامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکا از آنان خواستند درباره حقیقت اسلام تحقیق کنند و تسلیم هیاهو و جنجال های اسلام هراسی دولتمردان و رسانه های جهانی نشوند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از سایت اطلاع رسانی ایشان؛ متن پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا به این شرح است:

ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/11/3::: ساعت 7:21 عصر

بسمه تعالی    ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 3/بهمن1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 2ربیع الثانی 1436 قمری

23 ژانویه 2015 میلادی

12:006

آفتابی

کریم مهری

غلامی

کریم مهری

107

حجه الاسلام میرشکاری

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندوبا توجه به پیش رو بودن سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری ع و همچنین اهانت جبهه استکبار به ساحت مقدس پیامبر اعظم ص به بیان فرازی از زندگی امام حسن عسکری ع پرداختند و گفتند دوره عمر 29 ساله آن حضرت به سه بخش تقسیم می شود .1-دوره 13 ساله زندگی در مدینه 2- دوره 10 ساله قبل از امامت در سامرا و3- دوره 6 ساله بعد از امامت که سه سال از این دوره را در زندانهای عباسیان گذراندند .

در دوره امامت آن حضرت تعلیمات قرآنی و احکام دینی و مناظره کلامی رونق خاصی یافت و باعث ظهور علمای بزرگ دین شد. سپس به نقل از آن حضرت گفتند:شما را توصیه میکنم به تقوای الهی ,ورع و پارسایی در دین و تلاش برای رضای خدا و راستگویی و امانتداری ,طولانی کردن سجده ها و حسن همسایگی همه ما در این موارد از پیامبر اکرم ص الگو گرفته ایم .در میان جماعتهای مسلمین حاضر شوید بر جنازه هم دین خود حاضر شوید ومریضها را عیادت کنید در این شرایط گفته می شود یک فرد شیعه است . تقوا داشته باشید و مایه عزت و زینت ما باشید نه ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/10/26::: ساعت 7:24 عصر

بسمه تعالی    ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 26/دی1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 24ربیع الاول 1436 قمری

16 ژانویه 2015 میلادی

12:004

آفتابی

محسن روشن

قاسم زراعتی

علی جمالی

106

حجه الاسلام میرشکاری

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو به نقل از امام سجاد(ع) گفتند :صبح را در حالی آغاز می کنم که هشت گروه از من طلبکارند:1.خدا وندکه از من عبادت می خواهد:((هر کاری که برای خدا باشدعبادت است)2.پیامبر خدا: که عمل به سنت می خواهد.3.خانواده:که نفقه و خرج و مخارج می خواهند.4.نفس:که خواهش ها دارد.5.شیطان:که پیروی کردن و تبعیت می خواهد6-ملائک مراقب :که درستکاری می خواهند7.عزرائیل:که جان می خواهد.8.قبر:که در انتظار جسدبی جان است.

در ادامه به اهانت هفته نامه فراسوی به ساحت مقدس رسول خدا اشاره کردند و گفتند:دشمنان آزادگی و انسانیت ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 93/10/19::: ساعت 11:31 عصر

بسمه تعالی   ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 19/دی1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 17ربیع الاول 1436 قمری

9 ژانویه 2015 میلادی

12:02

آفتابی

کریم مهری

کریم مهری

محسن روشن

105

حجه الاسلام میرشکاری

 خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد ص و حضرت صادق ع را تبریک گفتند و به همین مناسبت مطالبی را از آن دو بزرگوار بیان کردند . ایشان به نقل از امام صادق ع گفتند:اهل دوزخ برای این همیشه در دوزخ جاودان هستند که اگر قرار بود تا ابد در دنیا بمانند برای همیشه نیت گناه و عصیان داشتند و اهل بهشت برای آن همیشه در بهشتند که اگر قرار بود همیشه در دنیا بمانند نیت اطاعت و فرمانپذیری داشتند. اعمال و سرنوشت انسان بر اساس نیتش است. امام صادق ع فرمودند ابلیس که پدر همه شیطانهاست بعد از رانده شدن از درگاه خداوند حق رفت و آمد در همه آسمانها را داشت . ولی بعد ادامه مطلب...

 
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک