سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469316

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 25

" منبری در فضای مجازی "

 
آنکه راه جوید، دانا شود . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/9/27::: ساعت 4:6 عصر

نمازجمعه در ایران 

این سنت اسلامی، قبل از انقلاب اسلامی، در دوره صفویان، که نخستین حکومت مستقل و منظم شیعی است، از بیشترین رونق ظاهری برخوردار بود و یکی از مهم ترین عوامل آن، توجه جدی فقیه بزرگ مرحوم محقق کرکی، به نماز جمعه بود. پس از صفویان، نمازجمعه اهمیت خود را از دست داد و این روند ادامه داشت تا اینکه در دوره پهلوی، نه تنها نماز جمعه به فراموشی سپرده شد، بلکه با آن به مخالفت برخاستند. با ظهور انقلاب اسلامی، این سنت دیرپای محمدی(ص) احیا و جایگاه ویژه خود را پیدا کرد .

احیای واقعی نمازجمعه در ایران، یکی از دست آوردهای عظیم انقلاب کبیر اسلامی ایران است و ما آن را مانند بسیاری از برکات، مدیون ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 94/9/21::: ساعت 9:36 صبح

تاریخچه نمازجمعه 

اولین نماز جمعه از طرف حضرت پیامبراکرم(ص) در روز اول ماه ربیع الاول، در پایان هجرت، از مکه به مدینه برگزار گردید، و مکان آن در وادی «رامونا» بود که بعدها مسجدی به نام «جمعه» در آنجا ساخته شد. این مطلب که اولین نماز جمعه اسلام از طرف  پیامبراکرم(ص) در آستانه تأسیس اولین دولت اسلامی برگزار شد، برای ما بسیار اهمیت دارد و پیوند نزدیک و عمیق بین نماز جمعه با امور سیاسی و حاکمیت اسلام را به خوبی نشان می دهد و می توان گفت برگزاری نمازجمعه، تجلی مهمی از حاکمیت اسلام بوده است. نظر به این که حکومت و ولایت، از دیدگاه شیعه، حق ائمه اطهار(ع) است، برگزاری نمازجمعه به عنوان تجلی حاکمیت مشروع در اسلام نیز از حقوق و وظایف ائمه اطهار(ع) می باشد، اما در طول تاریخ، به علت تحولات نامطلوبی که در حکومت اسلامی بوقوع پیوست، اکثر ائمه(ع) به استثناء مولای متقیان حضرت علی(ع)، از برگزاری نمازجمعه محروم شدند.

یکصد و پنجاه و سومین نماز جمعه بخش مزایجان نیز در فضایی سرشار از خلوص و معنویت وحضور پرشورو باشکوه نمازگزاران از سراسر بخش ، در روز جمعه بیستم آذر ماه نود و چهار و به امامت حجه الاسلام میر شکاری، امام جمعه ی محبوب برگزار گردید . 


 خطبه اول :

امام جمعه پس از توصیه ی همیشگی به تقوا و پرهیز از گناه و معصیت گفت : بین رعایت تقوا و برکت در زندگی رابطه مستقیم وجود دارد ودر این مورد به حدیثی از امام علی (ع ) درکتاب غررالحکم پرداخت که ایشان  می فرمایند : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/9/13::: ساعت 2:27 عصر

به لطف ایزد منان ، و با استقبال گرم مردم بخش مزایجان ، یکصد و پنجاه و دومین نماز جمعه ی بخش ،  در روز جمعه سیزدهم آذرماه نود و چهار، برگزار گردید .

خطبه اول

امام جمعه ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود ، سپس گفت :  امام علی (ع ) در کتاب تصنیف غررالحکم در مورد نشانه های پرهیزکاران می فرمایند : آنها سه نشانه دارند ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/9/6::: ساعت 2:14 عصر

در روزی که جایگاه نماز جمعه بخش مزایجان مزین به تمثال مبارک شهدای بخش به مناسبت برگزاری یادواره شهدا بود و در فضایی آکنده از شور و حس و حال  شهادت ، یکصد و پنجاه و یکمین نماز جمعه ی بخش مزایجان به امامت حجه الاسلام میرشکاری ، امام جمعه محبوب بخش برگزار  گردید.

خطبه اول

امام جمعه پس از حمد و ستایش الهی وتوصیه ی خود و همگان به تقوا گفت : در روایات از گناهان به سم کشنده و از کارهای خیر به منجی و نجات بخش انسانها تعبیر شده است . وی گفت : گناهان در دنیا و آخرت و بر روی ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 94/8/23::: ساعت 2:24 عصر

محرم هم به پایان رسید ، اما در ارزش عزاداری و اشک ریختن برای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام کسی شک و شبهه ای ندارد ، ولی کاش این اشک و عزاداری به عشق اهل بیت رسول خدا (ص)  و تکریم ایشان باشد و یاداوری و عمل به شعار هیهات منا الذله .نمیشود  به روش یزید و شمر و عمرسعد و ابن زیاد زندگی کرد ولی دم از دوستی با آن حضرت زد . پیام عاشورا حسینی زندگی کردن است ، نه ظلم کردن و نه زیر بار زور رفتن است.

به لطف ایزد منان ،یکصد و چهل و نهمین نماز جمعه ی بخش مزایجان ، با حضور مردم ولایتمداراز سراسر بخش ، در تاریخ بیست و دوم آبانماه نود و چهار، درمصلای نماز جمعه ، به امامت حجه الاسلام میرشکاری ، امام جمعه ی بخش مزایجان برگزار گردید.

خطبه اول :

امام جمعه پس از حمد وستایش الهی و توصیه ی خود و همگان به تقوا گفت :  ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: شنبه 94/8/9::: ساعت 6:23 صبح

یکی از راههایی که می توان فهمید خدا ما را به حال خود وا گذاشته یا نه  اینست که ببینیم آیا توانایی عبادت برای او را از دست داده ایم یا نه ... وبرای رسیدن به خدا، نه کتاب نیاز است و نه راهنمایی... فقط کافی است شعاع مهربانیت را روز به روز بیشتر کنی آنقدر که روزی بتوانی همه را در آن جای دهی آن وقت تا خدا فاصله ای نیست .

یکصد و چهل و هفتمین نماز جمعه ی بخش مزایجان هم در فضایی آکنده از مهربانی و همدلی در تاریخ هشتم آبان ماه نود و چهار در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

خطبه اول :

سلام و درود بی پایان بر روح ملکوتی سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و اهل بیت ایشان و درود و سلام برروح معمار کبیر انقلاب و دو فرزندش ، جمیع مومنان و صلحا ، بالاخص 54 شهید خونین بال بخش مزایجان وآرزوی سلامتی برای مقام عظمای ولایت .  این طلیعه ، ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/8/1::: ساعت 4:34 عصر

                                                    دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم                             بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم

فردا که کسی را به کسی کاری نیست                      دامان  حسین  اگر  نگیرم  چه  کنم

السلام علیک یااباصالح المهدى (عج)السلام علیک یاامین الله فى ارضه وحجته على عباده (یاصاحب الزمان آجرک الله)

یکصد و چهل و ششمین نماز جمعه بخش مزایجان در اولین روز از آبانماه نود و چهار همزمان با روز تاسوعای حسینی وبا حضور پر شور عزاداران آقا ابا عبدالله الحسین در مصلی نماز جمعه برگزار شد .

ایام عزای حسین فاطمه (س) را به تمام مسلمانان و عزاداران این امام همام تسلیت عرض می نماییم .

خطبه اول :

امام جمعه پس از توصیه به تقوا با اشاره به سخنی  از حضرت علی (ع) ، در خطبه 204 از نهج البلاغه گفت : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/7/24::: ساعت 8:7 عصر

هَل مِن ناصر یَنصُرنی:   کیست مرا یاری کند؟

"و عجیب است که هر که ندایت را لبیک گفت ؛از سوی تو یاری شد و سعادتمند و هر که روی برگرداند مغبون و زیان دیده .

آقای من ؛از ندایت " کیست که بخواهد یاریش کنم؟ " می شنوم  . لبیک یا حسین و روحی فداک . صلی الله علیک یااباعبدالله الحسین.

یکصد و چهل و پنجمین نمازجمعه ی بخش مزایجان با حضور حداکثری مردم در تاریخ بیست و چهارم مهر ماه نود و چهار مصادف با دوم محرم الحرام 1437 قمری در مصلای نمازجمعه برگزار گردید

خطبه اول :

امام جمعه پس از توصیه ی به تقوا گفت :حرف از تقواست ، همان که معیار سنجش کرامت انسانهاست.

وی افزود : ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/7/17::: ساعت 2:8 عصر

پایه ی همه ی خیرات در جامعه , تقواست . تقوای فردی : یعنی هر کس بین خود و خدا سعی کند از جاده ی صلاح و حق تخطی نکند و پا را کج نگذارد. تقوای سیاسی : یعنی هر کس که در کارسیاست است , سعی کند با مسائل سیاسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند. سیاست به معنای پشت هم اندازی و فریب و دروغ گفتن به افکار عمومی مردم , مطلوب اسلام نیست ; سیاست یعنی اداره ی درست جامعه ; این جزو دین است . تقوای اقتصادی : یعنی اگر هر کس برای گذران زندگی و ضمنا " آباد کردن محیط خود مجبور است تلاش اقتصادی داشته باشد “راه درست را انتخاب کند. غصب کردن , حرام خوری , دست اندازی به مال دیگران بخصوص به اموال عمومی از دستاورد عمومی مردم به نفع جیب خود استفاده کردن و احیانا "زرنگی هایی که علی الظاهر در چارچوب قانون هم می گنجد , اما خود انسان می داند که باطن آن چقدر فاسد و تباه است , اینها خلاف تقوای اقتصادی است . تقوای اجتماعی : یعنی برخورد با مردم در محیطهای مختلف چه محیط کسب , چه محیط معاشرت , چه محیط خانواده , چه محیط مدرسه و دانشگاه , چه محیط اداری همراه با انصاف و خدا ترسی و امانت و صداقت باشد.

یکصد وچهل و چهارمین نماز جمعه ی بخش مزایجان با حضور مردم با ایمان و ولایت مدار ، از سراسر بخش در تاریخ هفدهم مهر ماه نود و چهار ، در مصلی نماز جمعه ،برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری ، امام جمعه ی بخش ، پس از توصیه ی به تقوا گفت :چیزی که در گذر عمر ، جاودان می ماند و در سرای آخرت به درد انسان می خورد ، این است که ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/7/10::: ساعت 8:18 عصر

یکصد و چهل و سومین نماز جمعه ی بخش مزایجان در حالی برگزار گردید که طی هفته ی گذشته ، مردم مسلمان ایران و سایرکشور های اسلامی شاهد کشتار حجاج بیت الله الحرام در سرزمین منا، به خاطر بی کفایتی و تسامح و سهل انگاری و تعمد آل سعوددر ایجاد این واقعه ی غم انگیز بودند. واقعه ای که طبق فرمایش مقام معظم رهبری (دامت برکاته) قلب امام زمان (ع) را به درد آورد .

خطبه اول :

خطیب جمعه این هفته ی بخش مزایجان پس از توصیه ی به تقوا گفت : مهمترین مصداق تقوا تمسک و توسل به اهل بیت پیامبر(ص) می باشد و در این میان ادامه مطلب...


 
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک