سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469851

  بازدید امروز : 26

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 92/10/27::: ساعت 9:18 عصر


خطبه های نماز جمعه پنجاه وچهارم.سال دوم

همزمان با ایام مبارک هفته وحدت , کانون وحدت  نمازگزاران جمعه مزایجان از حضور نمازگزاران گرم گرم بود همه امده بودند تا نماز وحدت بخش  جمعه  این هفته (27/10/92 ) را به امامت حجه الاسلام و المسلمین میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان اقامه کنند .

حجه الاسلام میرشکاری  در ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو گفتند آنجه باعث عاقبت به خیری و سعادتمندی در دنیا و آخرت می شود تقوا است .سپس ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت  رسول اکرم ص و امام صادق ع بحث این هفته را به الگو و اسوه ی حسنه بودن پیامبر بزرگ اسلام ص اختصاص دادند و گفتند پیامبر الگوی حسنه است یعنی در تمام برنامه های زندگی فردی و اجتماعی پیامبر الگو و نمونه است و باید با تاسی به ایشان برنامه های خود را به پیش ببریم .و دعوت به سمت خدا را مهمترین ویژگی پیامبر دانستند ادامه مطلب...

 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: چهارشنبه 92/10/25::: ساعت 12:0 صبح

 چهارشنبه 25 دی 1392

دکتر سید محمد احمدی در جمع مردم شهر مزایجان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت با ابراز خرسندی از فعال شدن نود و نهمین شهرداری استان در شهر مزایجان اظهار داشت: موفقیت شهرداری در گرو همیاری و حمایت مردم از این بخش غیر دولتی است و آبادی و نشاط هر چه بیشتر شهر با پرداخت به موقع عوارض محقق می شود.

وی گاز رسانی به شهر مزایجان را از جمله هدیه های دولت تدبیر و امید به مردم این شهر دانست و خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی و تحریم ها موجب ایجاد محدودیت اجرایی در امر گاز رسانی شده ،اما نیاز مالی این طرح با فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد: موضوع بهبود وضعیت راههای دسترسی این شهر در دستور کار مسئولین قرار خواهد گرفت.

در این مراسم با حضور دکتر احمدی استاندار فارس ، زارع نماینده مردم بوانات در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام میرشکاری امام جمعه مزایجان ، محمد حسین یزدان شناس به عنوان شهردار مزایجان معرفی شد.

ادامه تصاویر...

 
نویسنده: ::: جمعه 92/10/20::: ساعت 9:14 عصر

در میان سرمای استخوان سوز ناشی از بارش رحمت الهی(برف هفته گذشته ) اما کانون اجتماع نمازگزاران جمعه مزایجان از حضور نمازگزاران گرم گرم بود همه امده بودند تا هم شکر نعمت الهی را بجا آورند و هم نماز جمعه  این هفته (20/10/92 ) رابه امامت حجه الاسلام و المسلمین میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان اقامه کنند .

حجه الاسلام میرشکاری  در ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو خدای بزرگ را به جهت بارش رحمت الهی سپاس گفتند وضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری ع موضوع این هفته را به تفاوت شیعه با  محب اهل بیت ع و خصوصیات شیعه از نظر امام حسن عسکری ع اختصاص دادند  .و گفتند کسی که دوستدار اهل بیت ع و ارادتمند آنها باشد محب اهل بیت تلقی می شود .اما شیعه ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: چهارشنبه 92/10/18::: ساعت 8:35 صبح

از قدیم و ندیم در مزایجان رسم بوده  و هست که وقتی یکی از اعضای خانواده به مسافرت می رود برای اینکه مسافر به سلامت بره و برگرده روز سوم سفر ،خانواده مسافر آش نذری (معمولا آش رشته )میپزند و بین در و همسایه خیر میکنند .به این آش که پشت سر مسافر پخته میشه میگن آش پس پایی (یا همون آش پشت پا).که الحمدلله تو این بازار قلع و قمع سنتها و آداب و رسوم این یکی تا حالا جون سالم به در برده و تا حدودی برقراره.


 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: دوشنبه 92/10/16::: ساعت 12:0 صبح

شهر مزایجان سپید پوش برف/ مزایجان پر از برف از نگاه دوربین + تصاویر

شهر مزایجان مرکز بخش مزایجان شهرستان بوانات در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهرستان بوانات  " حرف رسا " : بارش برف طی روزهای 16 و 17 دیماه شهرستان بوانات را سپید پوش کرد بارش برف در شهر مزایجان نیز ارتفاع آن به بیش از 30 سانتی متر رسید و زیبایی دو چندانی به این شهر داد.

 

سرکار خانم دلاوری عکاس خوش ذوق اهل مزایجان این زیبایی ها را به تصویر کشیده است:

   ادامه تصاویر...

 
 
نویسنده: ::: جمعه 92/10/13::: ساعت 9:14 عصر

در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه ی بخش مزایجان نمازگزاران این بخش همچون هفته های گذشته این هفته (13/10/92 )نیز پر شور و با اشتیاق به مصلای نماز جمعه آمدند و نماز جمعه را به امامت حجه الاسلام و المسلمین میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان اقامه کردند .

ایشان در ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو خدای را برای توفیق در برگزاری یک سال نماز جمعه در این بخش ستودند و از همه ی نمازگزاران و دست اندر کاران اقامه نماز جمعه تشکر و قدر دانی کرده و برای آنها آرزوی توفیق بیشتر در این راه آرزو نمودند .ایشان گفتند اسلام  دارای سه اجتماع بزرگ روزانه ،هفتگی و سالانه است که اجتماع روزانه نماز جماعت ,اجتماع هفتگی نماز جمعه و اجتماع سالانه آن مناسک حج در مکه مکرمه است .و آگاهی دادن به مردم در زمینه های دینی و الهی و رویدادهای سیاسی ,اجتماعی ,ایجاد همبستگی و انسجام بین مسلمانان ,تجربه روح دینی و نشاط معنوی وجلب همکاری مردم و مسئولان برای حل مشکلات  را از جمله برکات نماز جمعه است و علت هراس دشمن از نماز جمعه و تلاش برای برگزار نشدن آن نیز همین عوامل است .در ادامه به بیان آیات و روایاتی در خصوص اهمیت نماز جمعه پرداختند و سوره مبارکه جمعه و امر به شتاب در نماز جمعه را نشانه ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: پنج شنبه 92/10/12::: ساعت 9:19 صبح

رسول گرامی اسلام (ص  )فرمود:هرکس بشارت ماه ربیع الاول  را به من بدهدمن هم بشارت بهشت را به او می دهم .


ماه ربیع الاول سومین ماه از ماههای قمری و از ماه های فرخنده برای شیعیان است. حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت خجسته آن حضرت و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج خجسته شان با حضرت خدیجه علیها السلام، آغاز امامت امام مهدی (عج)، هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است


 
نویسنده: ::: شنبه 92/10/7::: ساعت 9:21 صبح

این جمعه نیز گامهای استوار نمازگزاران با ایمان بخش مزایجان به سوی مصلای نماز جمعه سرازیر شد و نماز عبادی سیاسی جمعه (6/10/92) به امامت حجه الاسلام میر شکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان برگزار شد .

ایشان در ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند وبه نقل از رسول مکرم اسلام ص بیان داشتند :هرجا که هستید تقوای خدا را پیشه کنید .اگر گناهی مرتکب شدید بلافاصله حسنه ای انجام دهید تا آثار آن گناه را محو کند و صفحه اعمال شما نورانی گردد.

سپس در ادامه  بحث هفته های گذشته در تفسیر دعای امام زمان عج به شرح فراز (وسدد السنتنا بالصواب والحکمه ) پرداختند .و به اهمیت ترک غیبت اشاره کردند و به نقل از رسول الله ص ثواب ترک غیبت را برابر با ده هزار رکعت نماز مستحبی دانستند و گفتند که غیبت کردن یکی از آفات زبان است و غیبت نکردن در نتیجه کنترل زبان اتفاق می افتد..وامام علی ع فرمودند :زیبا ترین و زشت ترین مخلوق خدا زبان است و با سخن گفتن چهره ها نورانی و سفید یا سیاه و زشت می شوند سخن به حق چهره را نورانی و سخن ناحق چهره را سیاه و زشت میکند .

ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 92/10/6::: ساعت 5:4 عصر

اربعین حسینی

بعد از گذشت چهل روز از آن قتل عام ناجوانمردانه ،و بعد از چهل روز غم و غصه فراغ ،دیدارها تازه می گردد.اهل بیت رسول الله ص به دیدن حسینشان می آیند با پشتهای خمیده از سنگینی بار فراغ و با چهره های پژمرده و موهایی که دست نوازشی رویشان کشیده نشده است .از آن طرف هم جابر بن عبدالله کورمال کورمال فقط با استشمام بوی حسین می آید .همه مشتاق دیدار دیدار چه ؟ دیدار بدنی پاره پاره از جور تیغ و آسیاب شده از جفای نعل .خدایا چه کرده اند کوفیان عهد شکن با جگر گوشه زهرا و پیامبر که هنوز داغش برای شیعیان تازگی دارد و هرسال که میگذرد چنان است که برای اولین بار اتفاق می افتد !!!

امسال مزایجان در اربعین حسینی شور خاصی داشت .در شب اربعین علی رغم ادامه مطلب...

 
<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک